Zajímavé je, že jsou motory těchto vozů spojeny jen se dvěma typy převodovek. Buď je to klasická manuální šestistupňová (pro výkon vozů do 115 kW), překvapivě s přesným a krátkým vedením převodových drah, nebo automat 7G-Tronic. Automobilka Mercedes používala pro starší generace těchto vozů převodovky Autronic, zatímco tyto modely jsou již vybaveny skříní vlastní výroby s dvojitou spojkou v olejové lázni. Automatické převodovky však bývají slabším místem béčkových mercedesů, po sto tisících km je nutná výměna oleje v převodovce (s normou MB), což není zrovna nejlevnější záležitost, a pokud je nutné současně měnit i komplet elektrohydraulické jednotky řazení, může Vás celá akce vyjít i na 45 tisíc korun.
moderní mercedes-benz

Devět běžných motorových verzí

Motorizace nabízí pět zážehových motorů a čtyři dieselové, ze zkušeností většiny majitelů je zřejmě nejvýhodnější volbou zážehový přeplňovaný stroj o objemu válců 1,6 litru a výkonu 90 kW nebo 115 kW. Moderní motory jsou stále složitější, což se pochopitelně projevilo i v tomto případě, každopádně technologická novinka v podobě ovládání chodu ventilů Camtronic se speciálním olejovým čerpadlem a se dvěma okruhy chlazení zvládne bez problémů a poruch najet až k 300 tisícům km. Vyhýbejte se raději modelu B 160, který je se svým výkonem 75 kW relativně slabý, ale i přesto je spolehlivý. Silnější motorizace zážehových mercedesů B se v České republice jen stěží seženou. U dieselů tvoří špičku modely B 200 CDI a B 180 CDI. Jejich výkony 100 a 80 kW jsou plně dostačující. 
mercedes-benz na sluníčku

Nové podvozky opět jednodušší, tudíž osvědčené

U druhé generace řady B se konstruktéři zaměřili především na kvalitu karosérie. U předchozích modelů se totiž používala zbytečně složitá sendvičová konstrukce, kterou nyní nahradil jednodušší systém. U první béčkové řady totiž výrazně korodoval podvozek, v podstatě skoro všude. U nových vozů se koroze týká jen spodku dveří, a to spíš výjimečně. Staré sendvičové podvozky byly sice vyvíjeny s elánem a nadšením konstrukčních kanceláří, ale doplácely právě na nedostatek zkušeností v této oblasti a další nepříjemností, co se jim mohla vytýkat, bylo vysoko položené těžiště a tím pádem těžkopádnost a tvrdost celé konstrukce.